11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dfe.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • daha hızlı not tutabilmek için gerekli kısaltmaları kullanabilir
  • dinlediği metinin önemli ve önemsiz kısımlarını ayırt edebilir
  • dinlerken bağlaçları ve bu bağlaçların metin içindeki görevlerini tespit edebilir
  • akademik bir sunumun yapısını belirleyebilir
  • akademik bir sunumu başlatabilir ve sonuca bağlayabilir
  • bir fikri öne sürüp sözlü olarak savunabilir
  • sunum esnasında doğru vücut dili kullanabilir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme süreci Powerpoint sunumu
2 Akademik İngilizcede gereken yeterlilikler ve girdiçıktı ilişkisi İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
3 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
4 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
5 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
6 Akademik Dinleme ve Not Alma İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
7 Konuların tekrarı İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
8 Arasınav
9 Araştırma Teknikleri ve İntihal Kuralları İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
10 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
11 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
12 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
13 Akademik Konuşma ve Sunum Hazırlama İzmir University of Economics ENG 101 Academic Skills in English Faculty Book 2009
14 Öğrenci Sunum Değerlendirmeleri
15 Öğrenci Sunum Dönütleri
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Powerpoint sunumlar, ek kaynaklar/ Powerpoint presentations, course notes
Önerilen Okumalar/Materyaller Gerekli görüldüğünde birim tarafından hazırlanan ek materyaller/ Supplementary material to be prepared when necessary by the course instructors

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
23
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
27
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
73
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
27
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
99

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilme; Gıda Mühendisliğindeki problemlerin çözümünde uygulayabilme,

2

Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilme, veri toplama ve analiz edebilme, sonuçları uygulayabilme,

3

Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilme, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilme, etkin karar verebilme,

4

Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilme ve kendini sürekli yenileyebilme, kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilme,

5

Çevreye duyarlılığı mesleki alanda uygulayabilme, etik sorumluluk bilincine sahip olabilme,

6

Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilme,

7

En az bir yabancı dilde iletişim kurabilme.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010